Un incident banal din Aeroportul Iași scoate la iveală birocrația înfiorătoare de la Poliția de Frontieră

Un obiect uitat pe Aeroportul Iași și limitările birocratice ale Poliției de Frontieră au generat frustrări majore. Deși o ieșeancă și-a uitat brățara la controlul de securitate din aeroport în urmă cu aproape o lună, procedurile rigide și lipsa unui birou permanent pentru obiecte pierdute au împiedicat-o să o recupereze ușor.

O sesizare legată de un obiect uitat în Aeroportul Iași a scos la lumină numeroase hibe birocratice întâmpinate în recuperarea acestuia de la Poliția de Frontieră.  De aproape o lună de zile, o femeie încearcă să-și recupereze o brățară uitată în aeroport, pentru ca, în ultimă instanță să afle că, de fapt se face o excepție în cazul său, pentru ca ieșeanca să intre în posesia accesoriului.

„Am uitat acum vreo trei săptămâni o brățară la controlul de securitate din Aeroportul Iași. La întoarcere, am încercat să o recuperez de la Poliția de Frontieră, care păstrează obiectele pierdute. Nu s-a putut, domnul polițist mi-a spus că o doamnă le are în gestiune și trebuie să vin de luni până vineri, între 8 și 16! Bineînțeles că nu am putut, fiindcă sunt la serviciu exact în același timp. M-am dus pe 24 ianuarie, fiindcă aveam liber și, ghiciți, nu am putut să o recuperez, fiindcă, deși erau vreo 10 polițiști de frontieră, doamna cu obiectele pierdute era liberă! Cam ce ar trebui să fac să o recuperez? Cum e posibil să fim tratați cu asemenea dispreț? ”, s-a plâns, într-o sesizare formulată către Ziarul de Iași, Iolanda Vasiliu.

„Eu nu pot să vin în intervalul ăsta pentru că lucrez”

Contactată, ieri, ieșeanca ne-a spus că urma să-și recupereze brățara în câteva ore, însă, cu toate acestea, femeia atrage atenția că astfel de situații nu ar trebui să existe, pentru că la mijloc puteau fi obiecte mult mai sensibile, precum medicamente sau documente importante, pe care ar trebui să le poți recupera la orice oră.

„Până la urmă m-a sunat șeful Poliției de Frontieră să-mi explice, din nou, că doamna respectivă le are în gestiune și nu poate fi găsită decât între orele 8 și 16. Domnule, dar nu mă interesează! E science fiction! De ce un singur om le are în gestiune?! Eu nu pot să vin în intervalul ăsta pentru că lucrez, de altfel ca multă lume din orașul ăsta. Dar poate sunt străini, pasageri din alte țări, care nu își pot recupera obiectele. Și mi-a zis că pot să vin după ora 16, că o să mă sune doamna respectivă, că a făcut o excepție. Problema este că mi se pare foarte grav, că rezolvarea a fost un fel de favor care mi se face. Eu cred că este un lucru grav și acolo trebuie să fie un serviciu permanent, disponibil 24 de ore din 24!  Nu se poate așa ceva! Eu am fost de două ori acolo și tot degeaba”, a mai spus ieșeanca pentru ZdI.

Contactați la rândul lor și întrebați despre această situație reprezentanții Poliției de Frontieră Iași au evitat, inițial, să dea curs solicitărilor noastre pe motiv că nu intră în atribuțiile lor, ci a Inspectoratului General al Poliției de Frontieră. Ulterior însă, au revenit cu un răspuns în care au invocat norme metodologice, Ordonanțe de Guvern și programul de lucru al polițiștilor, precizând următoarele: „În referire la solicitarea dumneavoastră cu privire la faptul că o persoană de pe raza județului Iași nu și-a recuperat bunurile pierdute în ziua dorită, vă transmitem următoarele: În conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate din 4 iulie 2007, potrivit legii, «bunurile mobile părăsite în incinta punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat se predau de către persoana care le-a găsit organelor poliţiei de frontieră, pe bază de proces-verbal de predare-primire. Aceste bunuri se păstrează pe o perioadă de un an, în încăperi special amenajate, în incinta unităţilor de poliţie, luându-se măsuri de păstrare şi de conservare corespunzătoare a acestora, până la predarea lor efectivă spre valorificare»” , se arată în răspunsul ITPF Iași. Totodată, aceștia au mai explicat că, în conformitate cu reglementările interne, înregistrarea și gestionarea bunurilor abandonate sau pierdute intră în atribuțiile compartimentului Administrativ.

Citeste mai multe AICI

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *