STS: Un iesean a sunat de peste 15.000 de ori la 112 in ultimele opt luni. Pe locul doi este o persoana din Mures

Peste un milion si jumatate din apelurile de la 112 receptionate de la inceputul anului si pana in prezent au fost efectuate de persoane care fie au sunat din greseala, fie nu au spus nimic la telefon, fie au fost apeluri abuzive, aducand ofense operatorilor, anunta Serviciul de Telecomunicatii Speciale.

Acestea reprezinta mai mult de jumatate din cele aproximativ 2,7 milioane de apeluri non-urgente receptionate in aceasta perioada.

Purtatorul de cuvant al STS, colonelul Catalin Chirca, a declarat sambata, intr-o conferinta de presa, ca in anul 2024 un numar de 163.000 de apeluri la 112 au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au facut glume sau au adresat injurii operatorilor. Trei sferturi dintre apelantii abuzivi au fost adulti.

Apelul abuziv este atunci cand o persoana suna in mod intentionat la 112, fara a avea o urgenta si incarca acest serviciu de urgenta cu apeluri care nu sunt necesare. In cazul apelului fals, persoana suna si descrie o potentiala urgenta, iar atunci cand ajung echipajele la fata locului constata ca acea urgenta nu se confirma”, a explicat Catalin Chirca, citat de Agerpres.

In total, in primele opt luni ale acestui an, operatorii STS din cadrul Serviciului de urgenta au preluat si gestionat peste 6,7 milioane de apeluri.

O pondere semnificativa a apelurilor non-urgente la 112 provine din manipularea necorespunzatoare a telefonului, din incercarea de a suna la un numar asemanator sau din neconfigurarea corecta a tastelor rapide.

Totodata, sunt si multe situatii de apelare neintentionata, involuntara, din buzunar („pocket dial”). In cele mai multe astfel de cazuri, persoana nu realizeaza ca a sunat la 112. Aceste apeluri sunt efectuate de pe telefoane, ceasuri smart sau diferite gadgeturi. Operatorii STS recomanda utilizarea atenta a acestor dispozitive si, in cazul in care o persoana este reapelata de Serviciul de urgenta 112, sa raspunda si sa informeze ca apelul a fost facut din greseala.

Pe de alta parte, au fost si apelanti abuzivi care au sunat la 112 pentru a face glume si a adresa injuraturi, acestia irosind peste 50.000 de minute (880 de ore) din timpul ce se putea aloca celor care au avut cu adevarat nevoie de ajutorul Serviciului de urgenta, in situatii critice.

Spre exemplu, o persoana din Iasi a apelat in mod abuziv numarul 112 de peste 15.000 de ori in ultimele opt luni, ceea ce inseamna o medie zilnica de 62 de apeluri. Apelantul a utilizat o cartela prepay si, de cele mai multe ori, a avut un comportament neadecvat fata de operatori si a adresat cuvinte jignitoare.

De asemenea, o persoana din judetul Mures a sunat de 7.109 ori la numarul 112 de la inceputul anului, iar o alta din judetul Botosani de 5.160 de ori.

Potrivit legislatiei, Serviciul de Telecomunicatii Speciale sesizeaza cazurile de persoane care apeleaza abuziv 112 catre Politia Romana, in vederea identificarii si sanctionarii acestora.

Mai multe citeste AICI

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *