Șapte case și trei stâlpi stau în calea avioanelor la Aeroport. Consiliul Județean se întrunește să vadă ce-i de făcut
Aeroportul Iași cere aprobarea Consiliului Județean să oblige Primăria Aroneanu să rezolve problema caselor construite în capătul pistei de decolare/aterizare. Toate cele trei părți sunt conduse de liberali.
„Se aprobă achiziționarea de servicii juridice de consultanță, asistență și de reprezentare a R.A. Aeroportul Iași în vederea obligării Primarului Comunei Aroneanu și a beneficiarilor construcțiilor care constituie obstacole pentru siguranța aeronautică civilă, ale căror autorizații de construire au fost emise cu încălcarea legislației/ Planului Urbanistic General/ Regulamentului Local de Urbanism ale Comunei Aroneanu, la emiterea deciziilor administrative respectiv la întocmirea documentațiilor necesare demolării construcțiilor/ intrării în Iegalitate.”
Asta propune un proiect de hotărâre care prevede întărirea capacității Aeroportului de impunere a disciplinei în construcții în locul Primăriei Aroneanu în sensul respectării spațiului de servitute aeronautică. Proiectul va fi supus dezbaterii în următoarea ședință de plen a Consiliului Județean.
Nicăieri nu-i ca acasă, în capătul pistei
De aproximativ șapte ani, Aeroportul Iași se luptă în instanță să facă o „pârtie” printre casele construite pe Dealul Aroneanu care depășesc înălțimea maximă impusă de 6 metri. În 2021, mai multe excepții „inserate în mod nelegal în Planul Urbanistic General și în Regulamentul Local de Urbanism ale comunei Aroneanu” (cum sunt ele menționate în Nota de fundamentare a proiectului de hotărâre) care au stat la baza emiterii autorizațiilor de construire au fost anulate în instanță. Ulterior, au fost anulate pe rând și autorizațiile respective, dar unele imobile sunt și acum în picioare.
În Nota de fundamentare sunt enumerate șase construcții „care constituie obstacole pentru siguranța aeronautică civilă și care au dus la declasarea categoriei Aeroportului Iași pentru operațiunile cu aeronavele de la CAT II la CAT I”.
Citeste mai multe AICI