Podul peste Prut de la Ungheni vine la pachet cu încă patru poduri
Podul rutier cu patru benzi care va fi construit la capătul de pe Prut al Autostrăzii Unirii a ieșit din faza licitației suspendate. Lansată în august anul trecut, procedura a fost suspendată chiar în ultima zi de înscriere a ofertelor, 13 septembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere invocând numărul mare de clarificări solicitate. Licitația a fost reluată ieri, cu noul termen de depunere a ofertelor 31 ianuarie.
Valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție a „Podului peste Prut la Ungheni” este între 156,3 și 162,6 milioane de lei. CNAIR se bazează în acest proiect pe o finanțare prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – Componenta Mobilitatea Militară.
Așa cum am mai relatat, lungimea obiectivului de investiții este de 1 km (inclusiv drumul de legătură și punctul de trecere a frontierei), din care 261 m reprezintă lungimea podului. De fapt, podul înseamnă două structuri paralele (câte una pe fiecare sens de mers), fiecare cu câte două benzi.
Odată atribuit contractul, acesta va avea o durată de cel puțin 84 de luni, respectiv doi ani pentru proiectare și execuție, urmați de încă cinci ani, perioada de garanție minimă admisă.
În aceeași zi în care licitația pentru podul de la Ungheni a fost reluată, CNAIR a lansat încă una – pentru servicii de proiectare pentru încă patru poduri rutiere peste Prut. Unul urmează să fie construit în județul Botoșani, la Stânca (RO)/ Costești (MD), unul în județul Iași, în apropiere de Răducăneni/ Bărboieni (MD), iar două în județul Vaslui, la Bumbăta/ Leova (MD) și la Fălciu/ Leca (MD).
Citește tot articolul AICI