Autostrada Unirii intră în șantier imediat după Ziua Unirii. Tronson cu 13 poduri, două viaducte și opt pasaje

Ordinul de începere a lucrărilor pe segmentul Tg. Neamț-Moțca a fixat debutul șantierului pe 1 februarie. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire.
Primul și cel mai avansat tronson al A8 din punct de vedere al etapelor de proiect intră în lucru. Din cei 29,9 km ai segmentului Leghin/ Tg. Neamț-Moțca, 672 de metri sunt pe teritoriul județului Iași.
Ministerul Transporturilor a emis săptămâna aceasta autorizația de construire, ordinul de începere a lucrărilor fiind semnat încă de la finalul anului trecut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 1 februarie. Secțiunea Tg. Neamț-Moțca este primul dintre capetele sectorului montan care intră în șantier. Urmează în scurt timp celălalt capăt, Tg. Mureș-Miercurea Nirajului, atribuit unei companii turcești în martie 2024. Cele două loturi sunt finanțate prin PNRR, lucru care l-a determinat pe ministrul Transporturilor să sublinieze într-un anunț recent că „Secțiunea Leghin-Tg. Neamț, în lungime de 29,9 km, trebuie finalizată anul viitor (2026)”. Totuși, atât în contract, cât și în autorizația de construire, este menționată o durată a șantierului de doi ani.
Lucrările se vor desfășura pe teritoriul unităților administrative Vânători – Neamț, Agapia, Tg. Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni (județul Neamț) și pe raza unității administrative Moțca (județul Iași). UMB este firma care și-a adjudecat contractul, pentru 1,56 miliarde de lei (fără TVA), costul lucrărilor menționat în autorizație fiind de 981 de milioane de lei.
Pe traseul acestei noi secțiuni de autostradă vor fi construite inclusiv 13 poduri, două viaducte și opt pasaje – dintre care trei sunt „pentru permeabilitate faună”.
Citeste mai multe AICI