Amnistia fiscală se aplică și pe plan local: cum poți scăpa de penalitățile aferente datoriilor la bugetul Iașului

Persoanele fizice sau juridice din municipiul Iași vor putea să-și anuleze accesoriile aferente obligațiilor de plată la bugetul local. Primăria Iași a publicat spre consultare publică un proiect care aplică ordonanța emisă recent de guvern și la nivel local. Este vorba despre accesoriile existente la data de 31 august 2024.

Obligațiile bugetare care vor putea fi șterse sunt cele în cazul cărora s-a îndeplinit scadența sau termenul de plată, inclusiv datoriile aferente până la data de 31 august, dar pentru care au fost comunicate acte administrative după această dată și până momentul depunerii cererii de anulare a accesoriilor, alături de alte obligații dispuse în titluri executorii în vederea recuperării până la data menționată.

Potrivit proiectului de hotărâre, care urmează să fie aprobat de Consiliul Local, cel mai probabil la finalul lunii septembrie, în cazul executărilor suspendate de contribuabili (pe căi legale) aceștia pot renunța la efectele suspendării pentru a beneficia de anularea accesoriilor.

„În acest caz, debitorii trebuie să depună o cerere de renunțare la efectele suspendării actului administrativ până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv”, se arată în proiect.

Două dintre condițiile care trebuie îndeplinite, cumulativ, pentru a putea fi ștearsă o datorie: cererea este depusă cel târziu pe 25 noiembrie, iar debitorul are depuse toate declarațiile (această condiție este îndeplinită și în situația în care obligațiile bugetare au fost stabilite prin acte din oficiu).

„Debitorii care, la data intrării în vigoare a OUG 107/4.09.2024, beneficiază de eșalonarea la plată a obligațiilor bugetare (…) precum și cei care obțin eșalonarea în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a OUG 107/2024 și data de 25 noiembrie inclusiv, sub sancțiunea decăderii, pot beneficia de anularea accesoriilor”, se mai arată în proiect.

Cei interesați de această facilitate pot consulta pe site-ul Primăriei întreaga procedură și actele necesare care trebuie depuse, la secțiunea dedicată proiectelor de hotărâre aflate în dezbatere publică.

Citeste mai multe AICI

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *