A8, la plecarea din rampa birocratică. Autostrada Unirii a luat la rând comisiile din ministere

Sectorul ieșean al autostrăzii urmează traseul parcurs anul trecut de tronsonul montan: ieri a trecut de comisia de la Ministerul Transporturilor, urmează o comisie reunită a mai multor ministere, după care Executivul va adopta o hotărâre de guvern, document necesar pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție.

După acordul de mediu și cel al comisiei tehnico-economice de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, sectorul ieșean al A8 pare să înceapă toamna în viteză: a obținut și avizul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Transporturilor. A mai rămas comisia similară interministerială, pe care ar putea să „o prindă” chiar luna aceasta.

Cu un an în urmă, acest traseu birocratic a fost parcurs de sectorul montan al Autostrăzii Unirii. În septembrie trecut, între comisia de la Ministerul Transporturilor și cea reunită a Ministerelor Dezvoltării, Economiei și de Finanțe au trecut doar două săptămâni. Dar anul trecut, deși toți actorii au tăcut sau s-au lăudat pe cont propriu, a fost un efort comun al politicienilor PSD și PNL ieșeni. Rămâne de văzut dacă această minune absolut rarisimă, adică o unire reală a eforturilor ieșenilor la București, se va întâmpla și pentru cei 93 km ai A8 de pe teritoriul județului nostru.

Pe traseul ieșean, A8 va avea 101 poduri și 14 tuneluri

Pe traseul ieșean, Autostrada Unirii va avea 101 poduri, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spații de servicii, centre de întreținere și coordonare și 6 parcări de scurtă durată. Numărul mare de poduri și tuneluri face ca valoarea totală estimată a acestui sector să fie de 26,39 miliarde lei, fără TVA.

Costul foarte mare, aproape 57 milioane de euro/km, este consecința principală a întîrzierii proiectului, dar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, subliniază Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Scrioșteanu explică și că podul de peste Prut, a cărui construcție va începe la primăvară, va avea legături la drumurile existente care vor fi folosite până la finalizarea autostrăzii. „Asta nu înseamnă că nu facem tot posibilul pentru finalizarea cât mai rapidă a a acesteia”, a adăugat secretarul de stat.

Citeste mai multe AICI

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *